28.04.2024

שב"ח שפרץ שוחרר שחרור מוקדם

לוועדה לשחרור אסירים הוגשה בקשה לשחרור אסיר המרצה את מאסרו הראשון למשך 23 חודשים בגין עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, שלוש עבירות התפרצות, גניבה והסגת גבול. ועדת השחרורים קבעה כי יש לשחרר את האסיר שחרור מוקדם.
פורסם ב: 00:00 | 11.08.2016
מאת:
daniel.a@anova.co.il
שב

המדובר בתושב יריחו בן 25, שהינו בחור צעיר שזו כניסתו הראשונה. לאסיר אין עבר פלילי, והוועדה יכולה להתרשם מכך שהעבירות בוצעו במסגרת מקום עבודתו, בו עבד במסגרת תכנית תמ"א 38 של שיפוץ בתים. הכניסות והגניבות היו באותו מקום מאותה משפחה, כאשר הכסף עיוור את עיניו. עוד ציין עורך דינו של האסיר שאחרי שגנב את הסכום הגדול, האסיר הוא שפנה בעצמו למעסיק שלו והודיע לו שגנב את הכסף ושיחזיר את הכסף ולכן אין לערב את המשטרה. כמו כן, האסיר הודה בבית המשפט בהזדמנות הראשונה, הוא שילם את הפיצוי. במהלך תקופת המאסר אמו נפטרה, וזוהי חוויה טראומטית לאדם צעיר, בן בכור למשפחה. אביו הוא אדם נכה שמתנייד בכיסא גלגלים ויש לו ארבעה אחים שהוא גם דואג לפרנסתם. לאור מכלול הנתונים האישיים והמשפחתיים, והתנהגותו התקינה בכלא, האסיר ראוי לשחרור מוקדם.

 

לטענת המדינה, האסיר ביצע את המעשים בשל מצב כלכלי שבו הייתה משפחתו שרויה, ומצב כלכלי זה לא השתנה ועל כן קיים סיכון כי ישוב לבצע עבירות.

 

האסיר טען בפני הוועדה: "מצטער על מה שעשיתי. למדתי הרבה ממה שקרה. מבקש לחזור לאחיו ולעבוד עבורם. אני מבקש את רחמי הוועדה". בהמשך הוסיף: "למדתי שהעבירות לא משתלמות ושלא אחזור לישראל בלי אישור לעולם".

 

הוועדה קבעה כי התנהגותו של האסיר בכלא ראויה. באשר למידת המסוכנות לציבור, באם ישוחרר העציר, בשל היותו תושב השטחים הוא לא יכול להשתלב בהליכים טיפוליים בכלא ולכן לא הוצגה בפני הוועדה תכנית כלשהי שתקדם את פניו של האסיר. ואולם, מדובר בעבירה ראשונה ולאור העובדה כי האסיר הודה והביע חרטה, ניתן להורות על שחרורו ללא תכנית.

 

לפיכך, הוועדה הורתה על שחרורו המוקדם של האסיר. עם זאת, בעקבות בקשה לעיכוב ביצוע לצורך שקילת הגשת עתירה לבית המשפט המחוזי, הוחלט כי השחרור יעוכב עד 7 ימים.

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->